okt 312008
 

Megmondom őszintén, pont ezzel céllal vágtam bele a blogba, hogy ilyen és ehhez hasonló írások szülessenek, hogy segítsük egymást taktikai tanácsokkal, tanuljunk egymástól... szeretném hinni, hogy valami jót és hasznosat viszek véghez itt, hétről hétre. Remélem Ti is hasznosnak találjátok Khebab írását - és ha Neked is lenne hasonló gondolatsorod, osztd meg velünk. 

Következzen von Khebab egy leírása az Inkvizítor fórumáról:

"Okulásképp, egy csataleírás.

Adott egy táp vámpír sereg, 1450 pont értékben, és adott egy nemes elf sereg 1300 pont értékben.
Ez a két sereg egymásnak eresztődött.Én kommandíroztam a vámpírokat, és egy finn srác a nemes elfeket.

A seregem tradicionális full infantry army, 1 blokk grave guard, 2 blokk ghoul, flankelni 2 dire wolf egység, és gépet vadászni 3 fellbat, mindezt megspékelve 2 corpse cartal, mindkettő balefire upgraddel, hogy megakasszam az ellen mágiáját.3 vámpír egészítette ki a soraimat, 1 bsb és caster 1 személyben, 1 generális és caster 1 személyben, és egy chariot ill. bujkáló vari/hadigép vadász vámpír, aki csak lvl 1 caster.

Elvileg mindenre felkészültem, és volt 150 pont előnyöm, könnyű játéknak igérkezett.

A finn srác viszont nem volt sem béna, sem szívbajos!Seregét kegyetlen jól építette fel hagyományos vámpír sereg ellen készült, és lám, a gondos tervezés mit tesz, ha valaki tudja is mit kell csinálnia az általa irányított sereggel…5 dragonprince (ing+gatya kombó, no command), 2×10 archer, 15 spearelf, 2 trianoc charriot, 1 rbt, 3 mage.

Terep igazán nem kedvezett senkinek.Felállást befejezvén nem kis megrökönyödésemre semmit nem állított fel az asztal azon felére, ahol én a fő csapásirányt terveztem!Az asztal 2 átellenes oldaláról bámultuk egymást, de ő tudott lőni elég rendesen, és a varázslói mind tudták a főnix lángjait…

1kör, ő kezd
Lagymatag mozgás, szekerek és princek előre jönnek.Szekerek rohamtávba állnak, princek egy nagyon nehéz terep mellett dekkolnak, flank felé osonva.(a terep kb négyzet alakú, ősi romok, átlátható, átlőhető) A mágia fázist egy flames of the phoenix nyitja, melyet kiengedek, mert bazi nagyot dobott, nekem meg kell a dipell a drain magic ellen.Ghoulok hullanak, jót dobott sebzésre.Aztán 2 drain magic, amiket nem sikerült blokkolni.Lövés elviszi az egyik egység flank-wolfomat kapásból, másik egység 2 főre apad, és pár ghoul is kap rbt-től sebet.

Én köröm.
Ennek a fele sem tréfa, az íjászok nagyon kegyetlenül ritkítanak, oda kell érnem, és közelharcba keverednem, mert különben az ösztűz kivégzi az egységeimet szép tempóban, és nem tudok dacolni 2-3 drain magic-el 5 kockából.Előre minden tömb,próbálok 24"en belülre kerülni a castereihez a cartokkal, és a proxyzott denevéreim (melyek spirit hostokkal lettek jelezve, mert a kocsiban maradtak az igaziak és lusta voltam felmenni értük…) pedig a négyzet alakú very dif.ground dragonprincekkel szomszédos oldalán vettek fel hadállást.(***és teljes biztonságban éreztem őket—) és ide röppent eléjük a szekérbontó repülő vámpír a great weaponjával.(ez a vámpír saját szerzemény, és hihetetlenül hatékony–>repül, 7es erő, 3támadás, 6os ws, lövéek ellen 3+ward, és nightsroud, ami minden roham bónuszt és first srtike abilytit elvesz, és 1es kezdeményezést ad a támadóknak)
Mágia fázisom a 2 drain magic miatt kövér nulla, no spells casted.Lövés nincs.

2. kör
Rohamok: 2 szekér rohamoz, egyik a szekérbontót, másik a legyengült ghoulok melletti corpse cartot, dragon princek pedig a spirit hostokat (***akik denevérek, csak nekem nem esik le, ha rájuk nézek—)
-fear tesztek:cseriot 1 ok–>corpse cart viszlát, cs2 bukó (bakker, pedig ezt nagyon akartam, hogy jöjjön),és dp-k jönnek=megkerülik a terep sarkát és a spirit hostok (***akik denevérek—) oldalába kerülnek.Megállj, mondom, frontálisan kell jönnöd, teljesen eggyértelműen front acrban vagy, és a nagyon nehéz terep miatt failed chargeod lesz, és egy életre azon a terepen maradsz!Erre ő:-igen, ez így lenne, ha azok nem csak szerinted lennének spirit hostok, de te denevérnek neveztet ki őket, és akkor azok repülnek és skirmisherek, és akkor azoknak nincs olyan hogy front arc, és akkor ez nem is failed csárdzs, hanem inkább irányba állítom flankelő owerrunhoz az 5 dp-t, mert lusta voltál fülmenni a kocsidhoz a denevérekért.Baszki, télleg…@#&@…

Az események innentől gyorsan pörögtek, a cseriotelhárító kénytelen volt a dp-ket oldalba rohanni, hogy helyben maradjanak, és megfuttata őket, de erdőbe üldöztem vele, dp-k és egy vari le a pályáról.
Az íjászok kiszednek 2 egységet (sérült lángoló ghoulok, és a 2 wolf).
A 2 szekér az arcvonalam foghíjas volta miatt mögém kerül.De 3 körön keresztül csak marchblokkolnak, nem támadnak, és forgatják a 2 nyomuló kockámat, varik meg mennek a szélrózsa minden irányába, mert a drain magichez nem kell látni, és nincs hatótáv, a szekerek meg az én egységeimet használják és a terepet, hogy cseriotvágó herom ne lássa őket, közben meg őt egy íjászsor lelövi a 3+ward és 4es szívó ellenére (bazi pech…)

Tehát a srác nem csinált mást, csak szisztematikusan kiszedte a gyors egységeimet lövéssel, ezeken az arcvonalban támadt lyukakon besunnyogott a hátam mögé 9es mozgású szekereivel, és innentől én 4eket tudtam csak mozdulni, drain magiccel fogta a mágiámat, így veszteségeim permanensé váltak, és a lövés fázisban koncentrált tűzerővel kieggyelte az egységeimet, akik marchblokk miatt esélytelenül sprinteltek az íjászok felé.Csodával határos módon majdnem döntetlenre hoztam ki a végét 3 terület befoglalásával az utolsó körében ugyanis nem jött ki a drain magicekből 1sem, így zombiidézéssel területet tudtam foglalni,10 pont kellett volna a döntetlenhez, de igazságos dolog volt, hogy győzött a srác, jól kitalálta mivel lehet megfogni a classic vc infantry-raise dead sereget.

Remélem, akik olvassák, okulnak ebből, és ha vámpírok ellen készülnek, leszűrhetik ebből az irományból a hasznos dolgokat.Drain magic nélkül nehezebb ezt jáccani, de az alapvető elemek szinte bármelyik fajjal kivitelezhetőek."

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Sorry, the comment form is closed at this time.