nov 282008
 

Egy (na jó, több) írással vagyok adósotok, mégpedig azért, mert elkövettem egy hibát a Hogyan győzzük le a Wood Elfeket első részében. Azt írtam, hogy a Tree Kinek négyet mozognak, holott ez nem igaz, mert ötöt, mint minden valamit magára is adó elf (származék).

És a héten nem lesz új "Figuráink" rovat sem, kicsit el vagyok havazva - szó materiális és átvitt értelmében is - ugyanis nálunk még mindig áll az 5 centi hó.

Ugyanakkor Lycan tett jó néhány gyakorlati kiegészítést még a Wood Elfekhez, ezeket szeretném most megosztani veletek, illetve hozzáfűzni a gondolataimat. (Lycan gondolatai az idézett, kiemelt szövegben olvashatók, érdemes odafigyelni rájuk, ő nagy Wood Elf játékos, s az én megítélésem szerint az a szerelmes fajta, aki szereti a fajt és a babákat amikkel játszik, és nem a tuti-kombó-optimalájzer gémer. Éppen ezért más ? hasznos ? nézőpontokkal tud szolgálni.)

Treekinekről

A 3-4 Treekin jobb, mint a faember, ha kell az izom.
– 260 pont vs 285 pont
– 12 Wound vs 5 Wound
– 12 A 4+ vs 5 A 3+
– 12 US VS 6 US
A sebek általánosan 3+ és 2+, természetesen az előző példa gyalogsági kockák ellen értendő.
Én 4-esével hozom őket csempa nélkül, 260 pont 12 támadás. magáért beszél. Aaz ellen 5 cr-ét letudod sebezni, ha lecsapsz 20-ból 9-et, akkor meg túlerőben is vagy (+fear), de második körre biztosan megeszed. Ha az osztag 3-mas erejű lándzsás, akkor csak 6-ra sebez meg…

A Treekin(g) természetesen nem kárpótolja a Faember előnyeit (6-os mozgás és mozgékonyság, manőverezhetőség, Terror, Gyökértámadás, S6 T6, eggyel jobb mentő), de mindenképpen erős, ütőképes osztag ? a kalapács-üllő taktikában az üllő megformálója. Mondjuk én szívesen kipróbálnék 2000 pont felett egy 2 Faember, 2 Trreekin, 2 Wild Rider kombót Driádokkal és íjászokkal, kíváncsi lennék mit tudnak felmutatni.

Szeretném hozzáfűzni, hogy ha visszaolvassátok Lycan ellen játszott csatámat, akkor ott egy osztag Szaurusz harcos ? igaz rohamból ? de elvitte a Treekineket, de ha jól emlékszem Lycan abban a közelharcban nagyon rosszul dobott, mert ha mathammerkedünk, akkor én 10 támadásból elvileg jó, ha egy sebet beviszek (talál 4+, sebez 5+, ment 5+ és ment 5+), és ő visszaütött akkor 9-et, (talál 3+, sebez 3+, ment 5+) amiből átlag 2-3 sebez, akkor is a 3 sor, zászló, bsb, túlerő sajnos megtörte őket.

De érezhető, hogy static CR nélküli osztagok ellen bizony jól helyt tud állni, és a nagy blokkok ellen, ha ő rohamoz, akkor tuti befutók. Éppen ezért erre kell figyelni, ha ellenük játszol.

Kilógnak a Wood Elf seregből, pont a kis manőverezési funkcionalitás miatt, lassan érnek oda, a csata második felének eldöntői lehetnek, de megfelelő taktikával veszélyesek.

Mivel maguk a modellek anyagilag is drágák, ritkán fogsz velük találkozni, főleg versenyen, ahol az WE játékos inkább hoz Kardtáncosokat és Wild Ridereket, vagy netán Harcihéjja lovasokat ? az ETC seregekben meglepően sokat láttam az utóbbiból. De a harcihéjjákat egy goblin íj sorozat elviszi.

Ethernal Guard osztag gyorstalpaló

– 5-ösével 16+command+hero= 20fő -) 4 passziv CR, amivel minden általános kocka rendelkezni szokott.
– 7-esével 21+command+hero (ez is 4 CR,de Ha az ellen 5-ösével áll fel és te vele szemben 7-es sorokban, akkor a szélekre 1-1 modelt oda tudsz rakni, ami neked +4 támadás az első sorból,és ha nem rohamoztál akkor még +2 a másodikból)
– Ebbe az osztagba vehetsz warbannert 25p +1CR

– Vehetsz BSB-t ariel royal standarddal (+1 CR, fear, 1MR 12″-re) 75+20+100p

– Hősnek jó lehet two-handed weaponos, amber pedant amulettel, hogy akkor is te üss először, ha az ellen ASF-ös.
– Az ethernel guard az egyetlen WE egység, aki passziv CR-t tud érdemben reális áron felmutatni (ezzel okozhatsz meglepetést). Ráadásul stubborn, ha nemes csatlakozik hozzájuk, 2 sorból üt 5+ páncél, 2 támadás WS5 12 pontért. Azonban egy osztagnál többet nem érdemes hozni, mert elveszted a WE sereg legnagyobb előnyét, a mozgékonyságod.

Megjegyzem, tényleg erős lehet az Ethernal Guard osztag, de kétszer játszottam Lycan EG-i ellen, és mind a kétszer elfogytak – mert ugyanaz a hibájuk mint minden elfnek (legyen az Háj vagy Dárk vagy Vúd), hogy 3-as T és alacsony páncél mentő – azaz a lövés és a mágia viszi őket. Ezért velük nem érdemes közelharcolni a static CR miatt, hanem le kell lőni őket – Tactics by Games Workshop (TM) :D.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (1 vote cast)

Sorry, the comment form is closed at this time.