nov 192008
 

Prológus

Amikor kikaptam wood elfekkel, akkor az mindig akkor történt, ha a(z egyik) Treeman meghalt – vagy nem tudott rendesen harcba kerülni. Ergo, ha egy mondatban kéne tanácsot adnom az erdei hegyesfülűek ellen, akkor azt mondanám: vagy kerüld el a Faembert, vagy lődd le messziről, vagy csak akkor kerülj harcba vele, ha túléled és be tudsz vinni 6 woundot T6, 3+ -os páncél és 5+ -os ward ellen – erre általában csak valami jó kis démon vagy speciális hős vagy sok tűz sebzés képes. Ha még egy mondatos tanácsot kéne mondanom, akkor az az lenne, hogy soha ne menj be az erdőbe, még egy gyámoltalan varázslóért se. Soha. Eddig még nem láttam olyat, hogy WE ellen valaki bement az erdőbe, és nem menekülve jött ki onnan – vagy sehogyse.

Mit lehet ellenük kezdeni?

Sokan félnek tőlük – nem alaptalanul – mert erős kombóik vannak, amiket nagyon jól lehet használni, de fontos tudni, hogy a Wood Elf sereg

  1. nagyon sérülékeny – átlag T3, nincs armor
  2. mindent ott kell használnia, ahova való. Nincs démonkutya, amit bármi elé betolsz, megakasztja a rohamot

Ha keresztül tudod húzni a WE játékos számításait, és nem hagyod, hogy kimanőverezzen, akkor nyert ügyed van. Ha szemből tudsz rohamozni, akkor valószínűleg viszed az egységeit, és ha arra törekszel, hogy te rohamozz, akkor jól csinálod – kivéve, ha egy jól felépített csapdáva sétálsz bele, ahol megrohamozol egy 96 pontos Driád osztagot, aztán oldalt kapsz egy Wild Rider + Kardtáncos rohamot – tulajdonképpen össze is foglaltam, hogy mire kell figyelni – mert a WE játékos arra fog törekedni, hogy ő rohamozzon oldalról-hátulról, vagy a te rohamaidat csapdába csalja. Illetve arra, hogy szétnyilazzon.

További fontos tudnivaló, hogy a Wood Elf egységek ugyan erősek, de önmagukban nem állják meg a helyüket, csak együtt, egymást támogatva – ezért ha ezt az egységet meg tudod törni, akkor is jó eséllyel indulsz a végelszámolásnál.

Az egységekről

Nem nagyon szeretnék külön külön részletekbe menően elemezni az egységeket, néhány tőmondatban megemlíteném az erősségeiket és a gyengéiket.

Az íjászok tényleg a játékrendszer legjobbjai (nem számítva a puskaporral lövőket). Harminc inchre lövünk, féltávban 4-es erővel, mozgás után nincs levonás, erdőn is átmegyünk csak úgy – szóval veszélyes tud lenni, és ha nem figyelsz oda, 30 íjász lekapja a sereged harmadát, a másik harmadát szétverik, s a maradékkal meg nem tudsz mit csinálni. Sérülékenyek – ezeket ostorozd a Magic Missile-okkal, mert ők nem immúnisak a pszichóra.

Driádok – a játékrendszer egyik legtáposabb core választása: 2 attack, T4, S4, Fear, Immunne to Psychology, skirmish, Movement 5, 5+ war non magic ellen – ha 2 sebpontja lenne, démon lenne hehe. Szinte mindenre jók, főleg mert sosincsenek egyedül – lásd fentebb.

Kardtáncosok – nincs páncéljuk, de a 4 különböző táncuk ezt mindig megoldja. Ha rohamoznak, készülj arra, hogy kapsz egy ötször ötös osztagba 21 darab S4 hitet, valszeg 3+ -ra találva. Nem fog senki visszaütni. Aztán van nekik Killing Blow-jük lovagok ellen, First Strike-juk (ez a leghasználhatatlanabb) és 4+ -os wardjuk ha netán őket rohamoznák.

A Wild Riderek meta-könnyűlovasság, 9-et mennek, és 5-ös erővel ütnek + Feart okoznak rohamkor – de ha nem rohamoztak, akkor +1 támadásuk van. Ideálisak sorbónusz elvételre (szinte ők egyedül a sergben) és azért közép-keményen oda tudnak csapni.

Vannak még a seregben Héjalovasok, akiket én még sosem használtam, mert mivel baromi drágák, egy darab MM vagy egy lövés sorozat elviszi a 3-4 darabtot, mint a pinty. Tovább a Treekinek ütősnek tűnnek, de csak 5-öt mennek – még nem használtam őket, de felbátorodva a Kroxigorok még mindig fennen lángoló napján valószínűleg be fogom vetni őket a közeljövőben.

A Treeman-ről nem írnék sokat, sárkány kategória, csak nem repül, de durvábban lő – és leírom mégegyszer: ne menj be az erdőbe, főleg abba ne, ami a Faember közelében van. 🙂

Mágia

Nem tettem említést a legfontosabb Wodd Elf mágiáról, az erdőmozgatásról: ha erre gyúr a játékos, készülj körönként 5-6 erdőmozgatásra – majd becsattanó egyéb mágiára, ha elfogyott a diszpelled. Ez általában nice-to-have kategória, mert ha bejön az erdőmozgatás, akkor nagyon meg tudja zavarni az ellent, nehezen masírozó osztagokat jól becsalja az erdőbe, ha meg nem jön be, akkor marad minden a régiben – de neked elment pár diszpell kockád.

Nos, remélem azért találtatok hasznos infókat a fenti írásban, ha lenne kiegészíteni valód, akkor küldd el nekem nyugodtan, beillesztem – ha több 1-2 mondatnál.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.0/5 (1 vote cast)

  3 hozzászólás to “Hogyan győzzük le a Wood Elfeket?”

  1. Lehetne olyan cikk is ami a figurák festéséről szól, pár tanáccsal amolyan “painting for dummies.” stílusban. Pl.: Hogyan árnyaljuk a figurát (tudom használjak ink-et, de hogyan vigyem fel, hígítsam e, stb.).
    Egyébként a seregleírás is baró!

  2. Aranyos vagy, de azt hiszem nem lenne helyénvaló, ha én adnék festési tanácsokat 🙂 Csak elméleti szinten értek hozzá, és akkor meg vizet prédikálnék és bort innék – azt meg nem. 🙂

  3. Lássuk a macit: A Treekin (Fanép) M5-tel rendelkezik, nem 4-gyel. 🙂
    A táncosok first strike-ja jól jön, ha téged rohamoznak és akkor is, ha tápos-e vagy high elfekkel találkozol. A wild riderek egy wild rider hőssel és a -1 kockás meneküléses zászlóval gyilkosok tudnak lenni. Berongyol egy hadigépbe, szinte garantált overrun. Ha meg nem, általában dupla egyre marad. Ha fut, nagy eséllyel 3d6-tal nagyobbat dobsz, mint ők d6-tal. Jól manőverezhetőek (fast cav) és forest spiritek, vagyis pszicho immunis, ward-ja van. Arra a legjobbak, hogy a hátul lévőket szétkapják a 2. körtől. (Egyszer láttam én egy 5 fős wild rider osztagot oldalba csattanni egy 25 fős skaven tömbön. Nincs sorbónusz? Mekkora az Ld? Akkor futás! ) Héja, ami leginkább sólyom:
    A minimum 3 fő. Legyen 4, az 160 pont. 20″ repülés. 2. körtől rohamozik. Ha azt akarod, hogy túléljék, tegyél be eléjük driádokat. Nincs lövés, magic missile. Az ágyúk max 1-et visznek belőlük, a szóródós kővetőkhöz látni kell őket, a driádra célzók esetén meg jól kell szóródniuk. Első körben driádok előre, ellenféltől függően repteted őket, aztán mehetnek az ellenség hátába, lőhetnek, hisz nincs levonás, közel is van, ha megfordul, átrepülsz felette stb. A hit and run nem dísznek van. Gyengén páncélozott egységekre és kis létszámú lovasokra vannak kitalálva.
    Ami a rohamot illeti erdőben: Wood elf Highborn lord wild rider, 5 fős wild rider osztagban zenésszel és zászlóval, GW-s erdő túlszélén próbált kimanőverezni 25 orc big unt, köztük egy black orc karit. Dárda volt náluk és ingyombingyom. Rájuk fordultam, és bementem az erdőbe. A játékos úgy vélte, hogy a kb. 400 pontom sok körig nem is fog onnan sehova menni. (March blokk, csak 2″-re látok, nehéz terep és M4.) Ezért inkább a tree singingjeit a többi erdő mozgatására használta és nem sebzésre. Hozzáteszem jól tette, mert a 25-ből nem halt volna meg annyi, hogy dobni kéne az Ld9-re. Az én köröm úgy kezdődött, hogy whaaagh, generális osztaga megy előre d6-ot. Jé, ez éppen 6-nak a fele, 3″. Így éppen megvolt a 2″ a rohamozáshoz… Szóval bevállaltam és lett egy zászlóm. 🙂 Ráadásul üldözésből futottam annyit, hogy csak az utolsó sorom lógott be az erdőbe. Ettől függetlenül, a csatát buktam, mert az asztalon kb. 4 erdő volt a hozottal együtt. Állandóan akadályba ütköztem. Az új szabályok alapján ennek vége lesz! 🙂

Sorry, the comment form is closed at this time.