aug 272013
 

Folytassuk tehát az új, 8. kiadású Lizardmen seregkönyv bemutatását. (Az első rész itt volt olvasható: http://wh-tactics.csillagmag.hu/2013/08/miert-jo-jatszani-a-lizardmen-sereggel/ ). Az előzőekben átvettük az ötös Ld gyengeségeit, a Slann drágulását, a Warriorok és egy-két más hős erősödését. A következő a Special slot folytatás lesz. De mielőtt belekezdenénk, kihagytam néhány modellezési információt/tanácsot, amit szeretnék bepótolni.

Modellek

m3360332a_99800208018_LMenGorRok01_224x160

Én megértem a GW üzleti politikáját, hogy nem éri meg új szkinkeket és szauruszokat kiadni, mert a régi játékosok nem fognak venni? de van itt egy hatalmas DE.

Tegnap megtaláltam a régi seregkönyveimet, és a kettővel ezelőtti (6. kiadású) küdexben is ugyanezek a szauruszok és szkinkek rohangálnak. Ezt persze tudtam, tudtam, csak nem sejtettem. Fura volt tudatába kerülni annak, hogy ezek tényleg NAGYON régi modellek! Megértem, nehéz újat kihozni a ?gyíkember? dologból, de a GW láthatóan nem állt rá arra, hogy mondjuk a Cold One lovasokat újragondolja. Ez egy kicsit szomorú tény, amikor a High Elfek, az Empire sok nagyon pofás troop tucatfigurával rohangál, amik eszeveszett jól néznek ki és kidolgozottak. Ez sajnos nincs meg a gyíkembereknél ? mármint ami a gyalogos modelleket illeti. A többire viszont nem lehet panaszunk!

m3360382a_99810208019_TettoEko01_224x160Sajnos nem tudok alternatívát adni arra, hogy a nagy tömegekben használt Skink és Saurus Warrior egységeket mivel tudná az ember kiváltani, míg mondjuk más gyártók elkényeztetnek bennünket különböző törpe és elf modellekkel. A Slann is FineCast maradt, szintén ugyanaz a modell, ami kaphatott volna egy redesign-t, hiszen még is csak ? elvileg ? a sereg lelke.

Az előző részben tárgyalt hősök és a nem tárgyalt nevesített karakterek tekintetében viszont megvan az ereszd-el-a-hajam: csak a pénztárcád bírja. Ezeket a képeket találod itt a cikkben, hogy lásd, ilyen téren egész pöpec a kínálat. (Illetve ? kitérő ? néhány gyártónál fogsz találni hősnek való modelleket, nekem is van pár, nagyon jó Scar-Veteranokat lehet kihozni. Sajnos tucatfigura nincs ? vagy én nem tudok róla).

Special (folyt)

m3360815a_99810208011_KroxigorUnit01_224x160Szó volt a Kroxigorokról, akik elképzelhető, hogy önmagukban lekerülnek a polcról, és hozhatók lesznek nagyobb blokkokban. Néhány próbát megér, ha ügyesen használja az embert. Ők is az előző kiadáshoz kapott műanyag modellekkel bírnak, de még nem láttam asztalon sosem. Nekem is a régi fémek vannak, amik a vékonyságuk miatt egyre furábban mutatnak az asztalon.

Cold One Riders

Elképesztő következetlenségeket kapott ez a szerencsétlen osztag, akik egy teljes kiadást éltek meg a vitrinben csücsülve. Egyetlen versenyen, egyetlen ETC-n nem lehetett őket látni a 8. kiadás megjelenése óta, igaz én a 2011-es ETC-re vittem 5 darabot, és nem bántam meg.

m1184780_99120208006_LizardmenSaurusCavalryMain_224x160Most rengeteg előnyre tettek szert, és rengeteg *******ra is. Első tény, hogy olcsóbbak lettek 5 ponttal, azaz most már csak 30-ba kerül egy modell, és emellett a Cold One-ok maguk kaptak plusz egy támadást. Azaz 30 pontért van egy 4 db S4-et támadó, 2+ -os gyors lényed. Szerintem rendben van.

Ami nagyon nincs rendben, hogy 4 azaz 4 pontért kaphatnak egy nyamvadt Speart, azaz valójában csak 1 pontot olcsósodtak, hiszen korábban 35 pöttyért beépítve volt nekik ilyen. Rohamból +1 erő, darabja 4 pontért? Szerintem sok. Főleg, hogy az ember rak bele 1-2 Scar-Veteran hőst is.

Szintén előny, hogy – végre – kevesebbe kerül a Command Group – azaz minden 10 pont. Így már egészen tartható az osztag – persze ne hasonlítsuk a Káosz Lovagokhoz, mert elsírjuk magunkat, viszont a 8-as Cold Blooded Ld még mindig itt van.

És még egy eszeveszett nagy marhaság látott napvilágot hozzájuk: nem kaphatnak mágikus zászlót! Nem is értem, akkor miért nem a Core-ban vannak? Így a gyíkemberek – ősmágusok védelmezői – egy azaz egy darab osztagnak adhatnak magic bannert. Remélem ez csak egy bug, amit meg fognak errátázni.

Ugyanúgy Fear-t okoznak, Stupidok, és persze a lovasok bírnak a PF szabállyal.

Ripperdactyl

m3360419a_99120208013_RipperdactylRider02_445x319A sereg új üdvöskéje, talán az egyetlen igazán értelmes új osztag. Ők a Terradonok nagytestvérei, közös dobozban is érkeznek velük. Egész pöpec modellek, hatalmas tüskékkel és éles pengévé alakult csontozattal bírnak, ami előrevetíti, hogy tényleg képesek a páncélokon áthatolni. Ugyanis Armor Piercing és Killing Blow szabályokkal bírnak, és 4+ páncélban repülő Flying Cavalry, tehát Vanguardolhatnak is. (Csak nem fognak).

Ugyanis Frenzy őrjíti meg őket, ami viszont az a ****** 5-ös Ld miatt eléggé leszűkíti a lehetőségeiket. Nyilván a generális közelében tartva, vagy hátrafelé állva az arcvonal felé lehet őket mozgatni. Okosan használva kiváló csapásmérő egység. Fear-t is okoznak e mellé.

m3360352a_99070208002_SkinkHighPriest01_224x160A lovasoknak van Spearjük, azaz rohamkor 4-es erővel ütnek, alapból a lény sajnos T3-mal bír (lelőhető), és a Ripperek alapból 2 db 4-es erejű támadást adnak le. Ez így már 40 pontért egész jó lehet, okosan bújtatva őket, a megfelelő pillanatban lecsapni velük tényleg halál az égből. Toruk Makto.

Ami igazán használhatóvá teszi őket, az békadüh (Toad Rage). A játék elején Ripper osztagonként 1 jelzőt – egy kis békát (blot toad) – kell elhelyezni bármelyik ellenséges osztagba, és ez örökre vele marad. Minden Ripper ezzel békával összepacázott osztag ellen – jól figyelj – a  frenzy +1 támadás HELYETT D3+1 támadást kap! Azaz a kisbékás osztagot 2+D3+1 támadással öli. ÉS mindemellett újradobja a rontott to-Hiteket.

Ebből látszik, hogy ha kemény sereg ellen mész, mint káoszlovasok, birodalom, akkor érdemes legalább 1-2 ilyen osztagot hozni, Ripperes Skink Chiefekkel megspékelve, és nyam-nyam-nyam-nyam-nyam. Toruk Makto.

Chameleon Skinks

m2390955a_99810208015_LizardBatStandardCFC01_224x160Őket kapta el legjobban a daráló, hiszen az általános Ld csökkentés nagyon nagy hátrány számukra (menekülés, marcholás szempontjából), és ráadásul még drágábbak is lettek egy ponttal. Mindegy, így is a sereg kötelező része lesz, hiszen a scout, poison és a 4-es BS továbbra is halálos hatos-lövő méreggépekké teszi őket. Továbbra is Aquatic-ok, skirmisherek, és kamélonok – azaz további mínusz 1-et kapnak lövések ellen. (Tóban állva -3 -mal, erdőben -4 -gyel lehet rájuk lőni).

Modellezési tanács: mivel hármasával vásárolgatni őket pénztárcagyilkos, ezért – nyilván ahogy mindenki teszi – sima szkinkekből érdemes átmodellezni őket. Én egy szkink méretű, micro artsos fás base-re raktam rá őket, ami által nagyon jól megkülönböztethetőek. Lehet őket valami puha-bokros-lomb-izé-be rejteni, vagy nádat, füvet modellezni melléjük, ami “elrejti” őket. Nekem anno volt pár eredeti fém modellem, nagyon jól néztek ki, de most 20-30 darabot nem vennék. Én tartok belőle 3 osztagot, de kettő mindenképpen szükséges.

Bastiladon

m3360139a_99120208011_LMenBastiladonArcOfSotek02_445x319Ne kérdezzétek miért ilyen sorrendben jönnek a modellek. 🙂 Most ismét egy új figuráról esik szó, amit szerintem játékboltokban vásárolható 2500 forintos, pont így kinéző lénnyel lehet pótolni. Direkt kerestem, és majd a tapasztalatok alapján eldöntöm, kell-e egyáltalán ebből egynél több. Az a baj ugyanis, hogy annyi jó sok minden van a Special slotban, hogy nem tudom marad-e erre pont.

Ez egy lassú mozgású (4M), minimális ütőerővel (3A, S4) rendelkező üllő-osztag (4W, T5, 2+), aminek érdekes képességei vannak. Terror-t okoz és Monster, , tehát infantry-seregel ellen jó lehet. Én személy szerint annyira nem vagyok meggyőzve az erősségéről, de majd fél-egy év múlva okosabb leszek, amikor a Seregépítőt fogom hozzá írni. Nézzük a képességeit.

m3360159a_99120208011_LMenBastiladonSolarEngine02_445x319Nincs oldalról vagy hátulról kapott CR ellene, de sajnos annyira meg nem erős az a T5 meg a 4W, hogy ne lehessen leütni. Mindegy, ez is valami. Viszont van neki 1 darab S10 -es ütése a háromból, (tehát egyet elvesz). Ez az ütés +1 toHitet kap oldalra vagy hátulra. Nos, 3-as WS-sel, hogy bevigyek mondjuk 40-50% -ban egy woundot valami T6 sok wounos lény ellen? Nem sok mindenre jó, de mondjuk egy Steam Tank ellen harci körönként egy seb? Hát, tartós tejet már ne vegyen.

Ark of Sotek: ez a kígyógyár. Tipikusan, ez az egész seregkönyvre igaz, de a Bastiladonra főleg, hogy tök jó fluffos ötletek, amik valójában semmire se jók, használhatatlan a csatában az egész, mert minden lutri. Itt pl egy azaz egy darab Jungle Swarm osztagba adhatsz 4+ -on (ááááááá) egy swarmot (lehet növelni a starting size fölé). Ha a swarmok olyan jók lennének, akkor mindenki ezekkel játszana. Láttál már valaha versenyen Jungle Swarmot, ami arra épített, hogy öljön és ne csak eltereljen? Nem. A Swarm nem jó semmire igaz, tőleg ez a T2, S2, WS2 swarm. Annyi sebbel fogja bukni a közelharcot, hogy az Unstable miatt menni fog a fele levesbe. Na, de ezt majd a Swarmnál. Szóval, szerintem nem éri meg ez a képesség. Mókás lehet, de erre építeni nem éri meg.

m3360152a_99120208011_LMenBastiladonSolarEngine01_224x160De nem is ez a lényeg, hanem MINDEN esetben a lövési fázisban (march után, közelharcban, stb…) ez az Ark kilő D6″ -re (LOL), 2d6 S2 hitet. (Szerencsére erre már nem kell dobni csak sebzést). Nos, ez még jó is lehet, de az a D6 incs az olyan lutri megint, hogy tényleg arra érdemes játszani, hogy közelharcban ölöd az ellenfelet. Páncélozatlan lényeg ellen jó lehet. Na, ez az egy képesség, amire mondhatjuk, hogy van benne valami, érdemes hozni. De még mindig 150 pont egy ilyen, még mindig csak 4W -ja van, 4-es mozgása. Háttértámogatónak okés, harmadik-negyedik-ötödik körös rohamnak… Van benne lehetőség.

Solar Engine: Lecserélhetjük az Arkot erre, ami minden 6″-en belüli Cold Blooded egységnek +1 I-t ad. Persze, nem sztekkel, mert az mekkora táp lett volna már (remélem érezhető volt az irónia). Viszek 3 bastiladont 450 pontért, és jee, van +3I -m, ha egymás mellett tartom őket (irónia). Azta (irónia). Hát, jó lett volna, de a +1 Initiative az SEMMIRE nem jó konkrétan. A legjobb kettes helyett 3-as, mármint ami mondjuk a COC vagy a TG osztagot illetni?  LOL. Ismét valami, ami jó lett volna, de nem lett.

Amiben viszont már van ráció, a Beam of Chotec, ami egy 24″-es MM. Flaming-et okoz, bound 3-as spell, változó erősséggel. D6-os dobás mondja meg, hogy mennyire erős. Na, ez már valami. Három Solar Engine, és szórni a bound spelleket (mert lesz még a csillagkapunak) 1:D3S3, 2-3: D6S4, 4-5: 2D6S5, 6:2D6S6.

Ennyit tud ez lény, mint látható, jó kis valami, lehetőségek garmadájával.

Folytatás:

Ezen a linken olvasható:

http://wh-tactics.csillagmag.hu/2013/08/miert-jo-jatszani-a-lizardmen-sereggel-3-resz/

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

  9 hozzászólás to “Miért jó játszani a Lizardmen sereggel? (2. rész)”

  1. Lehet, hogy csak az én agyam olyan lassú, mint egy Kroxigornak, de azt a Toad Rage-s részt nem értem. Milyen béka ez? Ez valami modell, vagy fejlesztés? Hogy lesz két kisbéka?

    Előre is köszi.

  2. Szerintem nem kell szégyenkeznünk az alapegységeink miatt! Nagyon jól néznek ki, főleg együtt a csatatéren, még ha régiek is. Viszont, hogy nem adtak ki új műanyag Slannt az egyenesen felháborító. Nem is értem mért nem csinált a GW, nincs rá jó magyarázat…

    kabaman: minden Ripperdactyl egység után felhelyezhetsz egy kisbékát valamelyik ellenséges egységre (a kisbéka egy kis modell, ami ha jól tudok benne van a Terradon/Ripperdactyl dobozban) Ha akármilyen Ripperdactyl egység támad egy osztagot amelyen van egy kisbéka akkor a fent leírt előnyben részesül. Két kisbéka pedig úgy lesz, ha két Ripperdactyl egységet hozol be. Azt hogy a Ripperdactylon ülő Skink Chief után kapsz-e kisbékát azt nem tudom, de engem is érdekelne 🙂

    Amúgy nagyon jó a cikk, és türelmetlenül várom a folytatást!

  3. van a terra/ripper dobozban egy kis varangyos figura 20*20 basen.nem fejlesztés, alap.

  4. chief után nincs breki

  5. nekem bejön a régi slann

  6. Nekem is tetszik, csak nem olcsó, viszont fontos figura! Mondjuk lehet hogy pont e-miatt jó üzlet még mindig a régi figurát adni 🙂

  7. Sosem bírtam megbarátkozni a lizardmen dizájnnal, talán mert 12 éves koromban érdekeltek utoljára a dínók… mondjuk akkor nagyon. De tény, hogy pl. az itt felsorolt egységek jó részét tényleg ki lehet hozni 200-2000 Ft-os teszkógazdaságos dínókból, ami meglehetősen pénztárcabarát sereggé teszi őket.

  8. Köszi Ilhadiel, így már világos.

    Bala, várjuk a Lizardmen trilógia harmadik részét! Kíváncsi vagyok, mit fogsz mondani az új Troglodonra.

  9. 🙂 Köszi!

    Nemsokára készen vagyok a spec szekcióval, már csak a Terrákat kell megírnom, és jöhet a rare rész! 🙂

Sorry, the comment form is closed at this time.