máj 092017
 

 A Ninja All Stars az anime világába illő, meseszerű ninja figurákkal rendelkező játék a Soda Pop Miniatures cégtől, 2-4 játékos részére.

A játék a Hold folytonos fényében fürdő Kagejima szigetén játszódik, ahol réges régen a Nap Birodalmából érkező emberek telepedtek le, hogy új és békés életet kezdhessenek. A sziget felfedezése során megismerték a hat különféle őselem erejét, majd ezek tanulmányozására klánokba szerveződtek. Minden klán egy-egy őselem lehetőségeinek hasznosítására specializálódott a hosszú évek során, miközben mindegyikük egyre nagyobb befolyást kívánt szerezni a sziget fölött.

A klánok közötti örökös harcoknak a Holdhercegnő által szervezett versenyek vetettek véget, ahová minden klán elküldhette a legjobbjait, hogy egymással megküzdve bizonyíthassák, ki nyeri el az adott évben az uralkodónő kegyeit azzal, hogy megszerzi a ninják legfényesebb csillagának járó címet, azaz a Ninja All Stars-t.

A játékos a Holdhercegnő legújabb versenysorozatának kezdetén kapcsolódik be a játékba, ahol egy klán által delegált csapat, azaz a szentély figuráit vezetheti játékba. Az alapdobozban a 6 szentély közül 4 található meg, melyek a:
– A tűz szentélye (piros) – támadóerőben jeleskednek,

– A víz szentélye (kék) – újradobással és némi védekezéssel erősíti főbb modelljeit,

– A lélek szentélye (narancs) – újradobást adhat a főbb modelljeinek és megmérgezheti az ellenséget,

– Az üresség szentélye (lila) – átkot oszthat, vagy a modelljei támadását fokozhatja.

A Kickstarter kampány során szert lehetett tenni még a további két szentélyre is, melyek kiskereskedelmi forgalomban eddig nem jelentek meg. Ezek a:

– A levegő szentélye (zöld) – a mozgás és helyezkedés mesterei,

– A föld szentélye (sárga) – a védekezés mesterei.

A szentélyek mindegyikében azonos kinézetű, de eltérő színű figurák találhatóak, melyek 5 csoportba sorolhatóak:
– Chunin (x1) – a szentély ninjáinak a vezére, a legerősebb harcos

– Kaiken (x3) – közelharci fegyverforgatók

– Yajiri (x2) – lőfegyverek mesterei

– Kunoichi (x2) – női ninják, a mozgékonyság és a kitérés specialistái

– Madoushi (x1) – varázshasználó és a saját őselemének legfőbb ura

A játék első lépéseként a 2-4 játékos eldönti, ki melyik szentéllyel játszik, majd ezután a lehetséges feladatok közül meghatároznak egyet, melyet teljesíteniük kell. Ezt követően kiválasztják, hogy a dobozban elérhető kétoldalú játéktábla melyik oldalán szeretnék az adott feladatot lejátszani.

A kezdőjátékos meghatározása eldönti, ki választhat a 4 táblaszél közül elsőként felvonulási területet, mely a játéktábla egyik oldala (leszámítva a sarokban lévő négy mezőt, mellyel 1-1 felvonulási szomszédos). Végül meghatározásra kerül, hogy milyen őselemhez kapcsolódó holdfázisban kezdődik az első kör (ami minden körben óramutató szerint változik).

A játékosok kezdéskor 3 darab holdkártyát kapnak, melyekből a játék során sosem lehet több kézben, mint három. Ha valamiért több lapja lenne egy játékosnak, akkor tetszés szerint annyit kell eldobnia, hogy ismét csak 3 lapja maradjon. Ezek a holdkártyák kisebb trükköket, előnyöket biztosítanak, vagy épp az ellenfél számára hátrányos feltételeket teremthetnek.

A holdkártyák jellegzetessége, hogy alaptulajdonságukon túl van egy erősebb hatásuk is, mely csak akkor érvényesül, ha a kijátszásukkor a Hold azonos fázisban áll, mint a kártyán látható őselem. A fenti két képen egy tűz (Raizin szikrája) és egy lélek (Harmadik szem) típusú holdkártya látható.

A játék megkezdésekor minden játékos felváltva elhelyezi a feladatt által megengedett maximális számú figuráját a felvonulási területen. A megmaradt figurák a játékos kiképzőtermébe kerülnek, ahonnan a következő kör elején visszatérhetnek majd, hogy az esetlegesen megsérült modelleket pótolják és a csapat ismét kiegészülhessen a megengedett maximális létszámra.

A feladatok során különféle célokat kell teljesítenie a játékosoknak, mely lehet ládákban található értékek megmentése, hírvivő kísérete, ellenség értékeinek megszerzése, merénylet stb. Ezek a feladatok pontosan meghatározzák azt is, milyen feltételek mellett tehetnek szert pontokra a játékosok.

A körök során természetesen nemcsak a célok teljesítésére lehet összpontosítani, hanem az ellenséges szentély(ek) figuráinak hátráltatására is úgy, hogy a ninjái(k)nak sérülést okozva a gyógyító házába küldjük őket, és így lekerülnek a tábláról a kör hátralévő részére. Akkor ér véget egy kör, mikor minden játékos felváltva végigaktiválta az összes figuráját a táblán.

Az aktivációk során a figurák először legfeljebb annyi mezőt mozoghatnak, mint a mozgás (MV) értékük. A mozgásra hatással lehetnek a tábla mezőin lévő tereptárgy jelölések, hiszen bozótban nehezebb mozogni, vagy zaj nélkül lopakodni, míg egy tetőre feljutni szintén nagyobb kihívás, mint a föld felszínén járni.

A ninják a mozgás után végrehajthatnak egy akciót, mely legtöbbször általában támadás lesz, ám helyette lehetséges speciális képességek használata, lopakodásra váltás, esetleg lopakodó ellenségek felfedése, shuriken dobása stb.

A harc során a 6 őselemet tartalmazó kockákkal dobnak a játékosok a támadó- (AT) és védekező (DF) értékük szerint. A két dobás eredményét össze kell hasonlítani, majd a kockák közül el kell távolítani a következő dobott elempárokat, mert azok semlegesítik egymást:

A két játékosnál megmaradt kockák közül az választhat 1 végső eredményt, akinek több kockája maradt. Egyenlőség esetén a támadó választhat. A választás csak a játékos által dobott kockák eredményei közül lehetséges. A kiválasztott kocka meghatározza a harc kimenetelét. Lőfegyverek és shurikenek használata esetén csak a föld és üresség dobáseredmények okozhatnak bármilyen hatást:

Mivel a semlegesítések kötelezőek, így a végső eredményt választó játékos akár olyan helyzetbe is belekényszerülhet, hogy számára csak kedvezőtlen eredményt választhat a megmaradt kockák közül. A játék ezzel szimulálja azt, hogy a szentélyek azonos képességű ninjái közötti harc kimenetelét sosem lehet előre megjósolni, így mindig lesz benne kockázat és bizonytalanság. A közelharc során természetesen lehetőség nyílhat segítségnyújtásra, hátbatámadásra, kockák újradobására is, melyek tovább színesítik a helyezkedést és a küzdelmet.

A kör végén a játékos a sérült ninjái közül áthelyezhet egyet a gyógyító házából a kiképzőtermébe, majd választhat az alábbi három lehetőség közül egyet:
– áthelyezhet egy második modellt is a gyógyító házából a kiképzőterembe, vagy

– húzhat 1 holdkártyát, vagy

– eltávolíthat minden kábulatjelzőt egy táblán lévő modelljéről

Ezután a kiképzőtermében lévő modellek közül visszahelyezhet annyi modellt a táblára, amennyit a feladat leírása maximálisan megenged. Amikor minden játékos befejezte ezt a fázist, a kör véget ér, és a körszámláló és a holdfázis jelölő token eggyel tovább halad.

A játékot az nyeri meg, aki a feladatban előírt célokat elsőként teljesíti, vagy a maximális körszám befejeztével a legtöbb ponttal rendelkezik.

Folytatás hamarosan

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)