jún 102010
 

Bizisten nem csalok a következő faj kiválasztásánál, egy 20 oldalú kockával dobálok, és most a Lizardmen jött ki. (akik ismernek, tudják hogy, a wudikkal és a lizikkel nyomom.) Talán szerencsés is a “véletlen”, így részletesebben tudok írni, később meg már úgy is unni fogjátok. Azért próbálom mindig megőrizni az objektivitást… 🙂

VN:F [1.9.22_1171]
Modellezés, Figurák
Fluff
Közelharc
Mágia
Lövés
Taktika, változatosság
Tápos-e vagy?
Tanulógörbe
Rating: 3.8/5 (27 votes cast)

– – – Értékelés- – – –

Modellezés, Figurák3,5 /  Vegyes felvágott. A játékrendszer talán legszebb figurája (és remélem nem a 8 éves énem mondatja ezt velem) a Lord Kroq-Gar és az Ő Karnoszaurusza Grimlog, egyszerűen csúcs. Az új Kroxigorok megosztották a népet, van aki szereti, szerintem a régihez képest borzalmas, a régi fém kroxi szebb volt, az új meg műanyag, lehet vele bűvészkedni. A szkinek, szauruszok hangulatosak, de látszik rajtuk, hogy régiek, rájuk férne nagyon egy frissítés, amit nem kaptak meg az új seregkönyvvel, majd talán egyszer. Az új sztegadon méltó párja a Karno-nak, eltalált modell. Az új terrákat is van, aki szereti, szerintem a régi fém hangulatosabb, ez is megosztó. Szumma Szummarum: van pár gyönyörű modell, vannak “elavult” modellek, és vannak felemások. Szerencsére minden beszerezhető, elég sokan kezdtek el játszani velük, aztán gyorsan az eladási listák élére kerültek a Batallionok…

Fluff – 3 / A Nagy Slann és az ő Temple Guardjai, a masírozó Sztegadonok és a sok aprós szkink meg a mindenféle lények írtó eltaláltak, nagy szerelem tud lenni a gyíkokkal… de valami hiányzik. Egy feladott labda, amit a GW nem csapott le megfelelően, mint mondjuk a más seregnél, látszik, hogy nagyon vigyáztak arra, hogy nehogy tápos legyen, aztán meg kvázi elrontották nagyjából. (lásd később). Amit teljesen hiányolok az az, hogy ugye elvileg a Slann-ek tanították meg ugye a mágiát a fajoknak, a High Elfeknek is, és a Gyíkemberek a Káosz legnagyobb ellensége, ők állítják meg állandóan a csúnya káosz betörését, és szinte semmi táp a sötétség erőivel szemben. Pár dolgot nagyon eltaláltak, de pont a só meg a bors hiányzik, és az egész íztelen lett.

Közelharc4 / Szintén felemás. Azért adtam 4 pontot, mert a Sztegadonok nagyon és erősek, a Szauruszok statjai alapján nagyon erősnek tűnnek, az tény, hogy a Hősök olcsók ahhoz képest hogy milyen gyilkosok tudnak lenni (T5 egy hősnek és 4A – 85 pontért). A Cold One lovasokat picit drágállom, de azért oda****nak rendesen, a Kroxik is. De mégsem mondhatod az egész seregre azt, hogy erős közelharcban. Vannak erős egységek. Pont.

Mágia – 4,5 / Meg merem kockáztatni majdnem az 5 pontot, hiszen a Slann az azért mégis csak a Slann, és ha hozol 3 Engine of Gods-ot meg egy Slann-t, akkor van 15 PD. Igaz, ez 1500 pont körül van(!!!), és az ellenfeleid utálni fognak, meg a papok csak Heaven-ből varázsolnak, és pillanatok alatt elbukhatsz egy halom pontot. Szóval jónak tűnik, de mégsem az, mondjuk valamelyik káosz sereghez képest. Az tény, hogy a Slann igen használható, védhető és erős. A szkink papok hullanak mint a legyek, míg mondjuk egy 20 ponttal(!) drágáb WoC varázsló T4 és nem T2, és simán összehozol neki egy 2+ -os páncél varázstárgy nélkül. Szóval megint pont a só meg a bors hiányzik, de azért ez egy elég zúzós leves.

Lövés – 3 / Skirmish Szkinkek a mérgezett köpőcsövükkel mindig is félelmet keltetek az ellenfélben, nem szeretik őket, mert az ügyes Gyíkember játékos kezében tényleg halálosak tudnak lenni. Az “új” seregkönyvvel az eddig tápos szalamandrák nagyjából a használhatatlanságig fajultak, bejöttek a razordonok, akik inkább a fluff és a feeling, meg a pontok miatt hoz az ember, mint nyerni akarásból. Ott van még egy nagy nyílágyú a sztegadon tetején, de a Sztegát sem ezért hozza az ember, egy nice-to-have, de nem az igazi. Szóval: skinks rule them all, utána meg egy kis püttyögés.

Taktika, változatosság – 4 / Na, itt jön ki az, hogy elméletileg nagyon sokfajta egységed van, és nagyon jól lehet és kell tudnod taktikázni, és elméletileg változatos is a sereg. Ott vannak a Terrák mint repülő lények, amikkel lehet rendesen zavarni, csak nagyon sok pont. A szkinkek – a skirmish is és a cohort is – szuper taktikai egységek. A CO-k 7-et mennek (leggyorsabbak a seregben), a többiek meg mind hatot, vagy a szauruszok 4-et. Tehát, a lassú seregekhez képest gyors vagy, a gyors seregekhez képest lassú. Összegezve: sok taktikai lehetőség, nagy a változatosság, hiszen azért tudsz mágiázni, közelharcolni, és ha nagyon akarsz lőni is.

Tápos-e vagy? – 3 / Átlagos. Vannak benne nagy tápok (Slann, Engine a Sztegadon tetején), de egyik nagy táp sem olyan, amit ne lehetne lekezelni. Erős egységek, de mindegyiknél mindig van erősebb, ezért jól kell taktikázni. Véleményem szerint elrontották az új seregkönyvet, az EoG-t kicsit lejjebb kellett volna venni, a többit meg felnyomni… Nagyon drágák az egységek.

Tanulógörbe 3,5 / Ez is tanulós sereg, bár egyre kevésbé, mint régen.

– – –

Összesen: 28,5 pont a 40-ből, átlag 3,6 pötty. Erős sereg, de vannak erősebbek.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.4/5 (9 votes cast)

  8 hozzászólás to “Seregek értékelése – Lizardmen”

  1. Egy ideig kacérkodtam a WHFB-vel, de ez a sereg volt az, aminek még csak elméleti szinten sem jött szóba a gyűjtése. Az egész valószínűleg zsigeri undor lehet, egyszerűen nem tudok komolyan venni egy hüllőkből álló sereget, akármilyen fasza fluffot is kreáltak mögé.
    A többi mind a figurakínálaton bukott el. Ecsém fogalmazta meg jól: a 40k-s figurafaragók felét át kellene zavarni a WHFB-be, ők meg cserébe adnának szabálytervezőket 🙂

  2. A TÖBBI sereg bukott el nálam a miniatúrakínálaton. Ha belevágnék a gyűjtésbe, akkor az a sereg a Chaos – Breton – Dwarf trióból kerülne ki.
    Láttam élőben, játék közben Lizardmen army-t, tényleg nagyon fasza a Stegadon, de valahogy alapból nem jön be a sereg stílusa. Már tudom, mit éreznek a taukat utálók 🙂

  3. A Breton és a Dwarf nem túl kombinálható sereg, nagyjából 1 fajta játékstílusra ad lehetőséget…
    A Chaos alatt a démonokat vagy a WoC -ot érted? Vagy a Beasteket 🙂

    Bala

  4. Warriors, és ahogy olvasom, az is büdöstáp-egysíkú sereg 🙂

  5. Ja.
    De azzal sokkal könnyebb nyerni 🙂

  6. Szalik és a lövés: hááát, pont most a 8. kiadás előtt mondod azt, hogy használhatatlanok, amikor áttérünk az érintős template-ek világába a lefedős template-ekről? Basszuskulcs, mostantól mindig kelleni fog nekem az a 3 szali, darabja képes lesz 1-1 osztagot lekapni az asztalról. Az pedig, hogy már 1 sérülésnél pánikteszt… 🙂

  7. De ez az értékelés a 7. kiadásról szól! 🙂 Lehet, hogy ezért vannak ezek a félreértések 🙂

    a 8. kiadásban lesz megint ilyen. 🙂 Összegezve a változásokat…

Sorry, the comment form is closed at this time.