jún 242010
 

Azt hiszem von Khebab-ot nem kell bemutatnom senkinek. Itthon jó pár oklevél, versenygyőzelem és ETC szereplés tartozik a neve alá, Magyarország élvonalához tartozó warhammer játékosról van tehát szó. Egyik serege a Skaven, és a 7-es kiadásról és a hozzá tartozó seregkönyvről írt nekünk egy igen hosszú leírást. Mindenkinek érdemes elolvasni!

Kiegészítésül annyit, hogy másik elismert Skaven játékosunk, Mesh teljesen más véleménnyel van az új seregkönyvről, ám őt nehezen fogom tudni rávenni egy ilyen értékelés megírására….

S ha valakinek van indíttatása hasonló írás elkészítésére, a WH-Tactics szívesen fogad minden jó írást.

– – – – – – –

Mi van a lábaink alatt?!

Következik egy kevésbé népszerű faj, a skaven sereg boncolgatása. Jómagam régóta vonzódtam a ?gonosz? seregekhez, és a szarvas patkány imádata évekkel ezelőtt magával ragadott. A seregépítést még a 6. Kiadás hajnalán kezdtem, és az új sereg könyv kitesztelésével foglalatoskodtam, hogy megtaláljam azt a sereget, ami esélyes akár verseny körülmények között is. Mielőtt belemegyek az elemzésbe, pár szót ejtenék az új könyvről. Elképesztő fércmunka, mint ahogy azt a rekord méretű, 8 oldalas errata is mutatja. Pongyola fogalmazásának és a talán már a 8. Kiadásra optimalizált szabálymechanizmusainak köszönhetően a kezdő játékosoknak nem javasolnám, mint induló sereg.

Persze ez ne rettentsen vissza senkit, aki a világuralomra tör, ezzel a szervezkedő, sunyi csordával vicces, élvezetes, néha katasztrofális és önpusztító csaták tömkelegét élheti meg a terepasztal mellett!

Csapjunk is bele! Az egyes egységek elemzésével kezdeném, igyekszem kitérni arra is, mit érdemes, mit nem beszerezni, ha most kezdi az ember a sereg építését.

Core unit

Clanrat

A régi sereg gerince. Olcsóbb, mint valaha. Viszont ha valaki nem izgul a weapon teamekre, akkor teljességgel felesleges. Még mindig hoz 4-5 cr-t, de közelharcban csak hasonló statlineal rendelkező ellenfelek ellen vethető be biztonsággal, ill. olyan egységek ellen, akik keveset támadnak. LD 5 megmaradt, 25 fő alatt nem érdemes bíbelődni az egységgel, de inkább harminc, ami meg már több pont a kelleténél. Egy szó mint száz, szépek az új figurák, de jelen felállásban pénzkidobás.

8th. Spekuláció: a horda szabály, és a kiegészítő/kisegítő sor szabály, és a spear opció tartogat még taktikai lehetőségeket, ezért nem írom le végleg az egységet

Giant rat

Ez az arany egység. Ha beleszámítana a kötelező core választásokba, na az már pofátlan táp lenne.

Elsőre talán nem tűnik fel ennek az egységnek az ereje. Nekem sem esett le elsőre?Viszont itt egy game winner egységtípusról beszélünk. Vannak, akik húszas-harmincas csordában hoznak 1 egységet, és elküldik ütni őket (többnyire Skweel-el az egységben).Na ez pazarlás. Ennek az egységnek a fő előnyei:

-6 fő=unit str.6 (ami mind tudjuk mire jó?oldal-hát-sorbónusz-területfoglalás)

-Ha lelőnek 1et, még nincs pánik teszt, ha lelőnek kettőt, már nincs 5ös unit str. (nem okoz már pánikot)

-23 pont, core unit?áldozati bárány, roham elvezető, flank ólálkodó 6os mozgás, és élből leoszt 6 támadást az osztag cc-ban

Mindenez tulajdonságok teszik a skaven sereg kulcs egységeivé, főleg a taktikai hasznuk miatt (később kitérek erre részletesebben is)

Night runner

Ehh. Az olcsó skirmish core helyett lett drága rank and file. Kaphat warp grindert, jó drágán lehet  10 db tunelered?valami  130 pont a minimal, és több egység nem is kap fúrót. Statline mint 1 clanrat, jobb I, és 6os LD. Ha nagyobb csatát játszik az ember, akkor 1 egység tuneler nem árt, hátha meg tudnak lepni valakit/valami hadigépet. Szigorúan pontkidobás, ha pont szűkében vagy.

Rat swarm

Nem igazi core, sajna. De már csak 25 pont, ami még mindig kb 5-10 ponttal több, mint amit megérnek a swarmok az új szabályaik miatt, ugyanakkor van 1 végtelenül hasznos tulajdonságuk: small target! 50 pontért fedezik frontálisan a jezzail formációkat, és eszményiek 1 elhízottabb egység plague censer bearer egység kordában tartására. (később kitérek erre is) Nem egy ?must have? egység, de jó ha van 4 db.

Skaven slave

Ismerkedjünk meg az új mainstay unitunkal, a slave kockákkal! Ezekből rakjuk ki a kötelező core choisok 99%át. Egyéni ízlés kérdése, ki mennyit passzíroz 1 egységbe, én a 21-25 fő közötti kockákat használom. Nincs más dolguk, mint megdögleni, és levenni a vállamról a core choise dilemma oroszlán részét. Hasznos egység, cc-ben egyből halál az osztályrésze, csak arra figyelj, milyen szögben állnak, hová megy az overrun. Egyértelmű ?must have? kategória.

Storm vermin

Az ?elit? , ?heavy? infantry. Olcsóbb. Szebb, új figurák. Semmivel sem jobb, fantáziadúsabb szabályok, semmi ráncfelvarrás. Csalódás. Itt legszívesebben abba is hagynám az egység boncolgatását, de limitált lehetőségeket tartogatnak: vihetik a storm bannert. Vagy egy rohadt drága,de unbreakable, nagy blokként tolhatják a screaming bellt, amire rá van szögezve a caster generálisod. (nem egy csábító opció?840 pont ha 20 fő zászló csempa storm banner kombó, poison wind mortar kisérettel, és egy full exrás grey seer generallal nyomulsz)

Weapon team

Warpfire thrower

Olcsóbb, védettebb, az új template szabály miatt genyóbb, ha van alkalma lőni, és esetleg nem missfire, és esetleg talál is a kis lőtáv miatt. 10ből egyszer bejön, és agyon süti az ellent, de nem lett csábítóbb opció, mint az elődje.

Ratling gun

Olcsóbb, új lövési szabályok miatt pedig trágyább. Nem ér meg 135 pontot, amit a clanrat egységgel ki kell fizetned, hogy csatába szólítsd ezt a játékszert. A skirmish egységeket már nem tudja úgy kiszedni, ahogy régen, és kb fele annyi hitet oszt csak le, mint amennyit kockával kidobsz?ha nem sült be. Egyszerűen szar lett.

Doom flayer

Közelharci weapon team?! Na ne már. Kell egy mihaszna clanrat egység, hogy behozd ezt a vacakot. És még modellje sincs?vajon ez szerencsés véletlen, vagy a GW is látja, hogy ebbe kár energiát/pénzt fektetni. Egy 10es listán -3 pont.

Poisoned wind mortar

Az új hasznosnak is mondható weapon team opció. Move and fire, ez itt a kulcsszó, és a no line sight needed to shoot. Saccolós, ami mindig poén. Sablonos, ami ha betalál, jól járat. De nem egy ?must have?, inkább egy ?maybe??

Warp grinder

Sok sikert ehhez. Szintén nem kell neki modellt csinálni. Ha nem csak azok a szerencsétlen eshin egységek kaphatnának belőle, vagy legalább a night runnereknél lehetne több?de nem.

Special unit

Censer bearer

Brutál. A közelharci megoldások egyik variánsa. Ha megtanultál bánni a frenzy-skirmish kombóval, ezek az egerek bárkinek kirágják a szemét. Elf-breton ellen ?must have?, de minden más ellen is hasznos, nekimehet mindennek, félelem nélkül?de azért jó ha 1 kör alatt nyersz, köv körben már nem segít a 3mas bicepsz túl sokat?

Gutter runner

Sajnos special. 1 egység jó ha van, de többnyire nem létfontosságúak, dráguskák, és a többi special választás kiszorítja őket a legtöbb listából. A régi 45-75 pontos verzió halovány árnyéka csupán, 5 fő 120 pont. Tedd fel a polcra, és hagyd ott.

Jezzail team

Ezzel csúnyán rába*tunk. Nem a skirmisht kellett volna elvenni tőlük, hanem az AP-t. Vagy -1 str. Vagy legalább move and shootot adni nekik. De mindezek ellenére, még mindig taktikai ütőkártya, már nem ász, csupán dáma, de fontos szerep jut neki a páncélozott, kis létszámú elit seregek ellen. Flying large monsták viszont fellélegezhetnek, ők kirepkedhetnek a látószögből. Ja, és persze a kritikus LD5?ezt azért 6-7ig felhúzhatták volna. 16 db nem pénzkidobás, ha a haverok káosz-breton-empire stb. betegségben szenvednek.

Plague monk

Plague seregben, ha közelharcra gyúrtál, akkor van helyük a seregben. Meg bennük 1 furnace, és 1 pap. Ekkor az egységed törhetetlen, t4, ing-gatya. 566 pontér 20an vagytok, csempa zászló storm banner, furnace, fullos pap. Szemből bárminek nekizavarhatod, azt körökig tartja, ha nem tudják a furnacet kiütni. De ha static cr nem töri meg az ellent, bicepszből gyenguska az egység, és nem egy ?must have?, csak egy gyenge ?maybe?.

Poison wind globadier

Hajtsd le a fejed, morzsolj el egy könnycseppet, sirasd meg a tuti 2 fős 20 pontos skirmish brigádot, és lásd a gyengus utódot. Imádtam a figurákat, de mivel taktikai jelentősége megszűnt, crap egységgé süllyedt vissza, polcra még el fog férni, special choisként a csatatéren szinte soha.

Rat ogre

Az igazi gyűjtők, fanatikus flufferek kedvenc egysége! Normális kiszerelésben nem kapható, drága pénzben, pontban, DE ezek egy ogre és patkány mutáns keverékei, ki ne szeretné őket?!

De többnyire mindig van 1 jobb választás. Talán Skweel packmasterrel megtámogatva kemények, de kevesen lesznek, frenzy?csak t4?nem egy sztár egység, de az igazi egérőrültek dugdosnak 1 egységet valahol a ládában?

Rare unit

Doomwheel

Bemutatnám az adu ászt! Statline és a 2 oldal speciális szabály, ill a 2 oldal errata magáért beszél.

Linebreaker egység, potens ranged attack birtokában?ideális sárkány-steam tank-treeman-karakter killer, ha jót dobtál, és a villámokra is jót dobtál, az ellenséged, mivel neked nem kedves, megdöglend. Kiemelném a 6os egységerőt, ami ugye taktikai szempontból tudjuk mivel jár?(lásd giant rat) kis túlzással egyesíti a warp lightning cannon és a hell pit abomination előnyeit, lő, mint az ágyú, és 6os szívó 6os erővel odateszi magát cc-ban. A ?must have? kategória vitathatatlan kiránya, mindössze 150 pontért, rengeteg mókás percet, ill. keserves átkozódást okozhat felváltva barátnak, ellenségnek egyaránt.

Hell pit abomination

Ha van egység, ami kivasal akár egy 40K tankot is, akkor az a HPA! A közelharci megoldás a seregben, nem fél senkitől, megzabál bármit, és stubborn 8, regenerate. Ha nem tudják semlegesíteni mielőtt elérnéd az ellenfél pontot érő egységeit, akkor már csak az a kérdés hogy mennyire győztél. Picit lassú, átlag 9es mozgás, de kibírja, ha megrohamozzák, persze a tűz alapú sebzésektől tessék óvakodni. Ő az adu király a seregedben.

Plagueclaw catapult

Nagy template, jeee! Str 2, doh. Ha majd kap figurát, felteheted a polcra. Kifejezhetetlenül mélyen alulmúlja a másik 3 ritka egységet.

Warp lightning cannon

Pont szűkében vagy?Nem fér be a doomwheel? Használd a villámágyút! Tömegoszlatás-single target kiszedés, akár egy igazi ágyú, csak rnd erővel?és csak ha nagyon nincs pont a kerékre. De 1 db kell minden jó seregbe, ha épp beszerzésen gondolkoztok.

Character

Assasin

Csalódás, akár régen. Nincs olyan helyzet, amikor assasinért kiált az egér sereg. Karakter helyekkel sosem bővelkedünk, de hogy még drága is legyen?ha lehetne generális?vagy valamit tudna változtatni a sereg struktúrán, mint pl Skrolk. De nem. Polcra vele, Sniktch igazán gyönyörű modell?

Chiftain

Hát, a tintát sem éri meg, amivel a szabályok szövegét nyomtatták. Ha nem akarsz varázsolni, mert ponot akarsz spórolni, ott a 15 pontos warlock. Ha ütni akarsz, mert az neked jó, ott a plague priest.

Egyetlen oka van, hogy mégis létezik hely a seregben egy chiftainnek: BSB opció.

Grey seer

Caster lord, ennek megfelelő statokkal, jó drága, normális felszerelése szinte lehetetlen, extrém drága ha harangon ül, és a mágia meggyengülése sem tett jót a grey seer renoméjának?de  LD7!

Plague priest

Kb mint egy vampire, mind statline, mind pedig pont költség szempontjából hasonlóak. Szerepük dettó ugyanaz, azzal a különbséggel, hogy páncélról ne is álmodjunk. De ütni, azt tud! Csak drága, veszettül?kitápolva darabja 200 pont, ami egy skaven hőstől extrém. De mágiavédelem és némi casting képesség is jár velük, alapvetően érdekes lehetőségek vannak benne?kár, hogy nem lehet bsb.

Warlock engineer

Lego karakter, azt csinálsz belőle amit akarsz. Ami miatt gyengébb, mint az előd, az a mágia megváltozása. Ennek ellenére is ?must have? a gunline seregekben, ill.  olcsó scroll cady oszkárdíjas kari.

Warlord

Ha meglepetést akarsz okozni, használd ezt generálisnak, és mindenki megkérdezi majd: de hát miért??!! Persze erre a kérdésre nincs jó válasz. Régen még az LD7 volt a jó megoldás, de ezt már a seer is tudja?

Vermin lord

A legnagyobb flufferek második számú kedvence. Sikerült annyira lebutítani, hogy csatákat csak a polcról néz majd, kivéve talán káosz/breton ellen, akik nem tudják lelőni. Ja, és mondtam már, hogy drága, és kicsi az LD-je, és még generális sem lehet?!

Mount

Screaming bell

Szép modell, polcon jól fogja a port. Röghöz köti a generálist, aki nem a falu bikája egyébként sem?mindenképp kerülendő, ha izmos flyerek vannak az ellenséges oldalon. Talán fele ennyi pontért jópofa lenne.

Plague furnace

Ez a darab szemet gyönyörködtető, és nem is feltétlenül polc- pozitív! Lovagias seregek kifejezetten utálják, szemből abál rendesen. A hátránya ugyanakkor, hogy nagyon sok választási lehetőségedet köti meg:-special slot, a monkok akik tolnak, hero slot, a pap aki alatt ez a csoda feszít, és összességében az az 566 pont, ami meg elképesztően sok.

War litter

Warlord alatt poén, és fluffer?s choise! Ha warlordot használsz ezt érdemes neki még megvenni, de ugye le is kell akkor modellezni ám!

Bonebreaker rat ogre

Olyan jó lehetett volna, de csak egy large targetre ülsz, és kész.

Great pox rat

Kicsit drága, de ha lusták a papjaid gyalogolni, még mindig olcsóbb, mint a furnace?

– – – – – – – – –

Hogyan hódítsuk meg tehát a világot, kérdezhetik a szarvas patkány újonnan lett alattvalói?

Ha tudnám a pontos mikéntjét, most uralkodnék felettetek! De hasznos tippeket, trükköket, és néhány általam frekventáltan használt aljasságot azért megoszthatok veletek.

Alapvetően 2 út áll előttünk, amikor sereget készítünk 1 csatára: lövés és mágia (old school), ill. megyünk és szétütünk cc-ban. Na, én ennek a 2 ösvénynek a finom harmóniáját kerestem, megoldásokat olyan ellenfelek ellen, amikkel nem szívesen találkoznék.

Miből gazdálkodhatunk? Fent látható, scollozz nyugodtan fel. Mik a gyengepontjaink, mi az ami a legkönnyebben támadható a sorainkban? Máris sorolom:

  1. Gyaloggalopp seregünk a legkevésbé sem rendelkezik gyors egységekkel, nincs igazán olyan egységünk, aki a klasszikus nehézlovasság szerepét, az úttörést vállalhatná, ezért nagy valószínűséggel hátrányban leszünk, és minket rohamoznak majd meg a gyorsan mozgó lovas alakulatok, melyeknek nem nagy kunszt több sebet bevinni a lovakkal megerősített támadásukban, mint amennyi static cr-t produkálni tudunk.
  2. Az még oké, hogy nincs lovasság, de teljességgel felháborító, hogy nincs egy repülő modellünk sem! Ezáltal hiányzik a gunline sereg létfontosságú kiegészítője, a march blokker unit, következésképp kevés időnk van lőni (és már nem is vagyunk olyan elsöprően jók a lövés tekintetében)
  3. Pánik! Ez a szó kísért minket, mióta világ a világ, és az alacsony LD-nket a gyorsan fogyatkozó sorok nem pótolják. Legtöbbször ezen fog elmenni egy csatád, valami béna LD teszten. Ide értve a terrort, ami legalább akkora gáz, mint a pánik.
  4. Nincs igazán versenyképes karakterünk hála a gyenge varázstárgyainknak, és ha az első körben nem tudtuk kilőni a dragont, akkor nekünk reszeltek, large terror okozó flyer ütő hőssel a hátán a mi legnagyobb ellenfelünk

Ennek a listának az alapján felállítottam magamnak egyfajta veszélyességi sorrendet, és amikor sereget építek, ennek a négy problémának a megoldásával kezdem az agyalást.

  1. Mivel szedem ki a large flyert?–> jezzailok, és doomwheel/HPA megoldhatja ezt a dolgot, ezektől félek a legjobban, ezek a megoldó egységek kerülnek be először, ha nagy pontszámon csatázom, ahol esetleg előfordulhatnak a nagy dögök. Ami pedig fáj a nagy dögöknek, azt semmi más nem köszöni meg, így a seregem károkozási képessége egyenlőre maximális, bármi jöjjön is szembe!
  2. Miközben a fő veszélyforrás kiiktatásán fog dolgozni a seregem kártékony része, nem lesz időm foglalkozni a ?b? besorolású veszélyforrásokkal?flyerek, nehézlovasság, könnyűlovasság (ebben a veszélyességi sorrendben). Ezek a veszélyforrások gyorsan elérnek és keményen szétcsapnak, vagyis a saját érdekemben nem engedhetem hogy idő előtt megrohamozzák a seregem sérülékeny és kártékony részét, amely rész nyílván, mivel hangsúlyos, pontban is súlyos. Mivel 1-1ben nem valószínű, hogy meg tudom állítani a sok pontos halálcsillag egységeket, ezért ?etetem? őket, szarral tömöm őket, hogy minimális pontvesztés mellett kiszolgáltatott, de legalábbis nem az ellenfelem számára optimális helyen, szögben, időben érjen be a vonalaim közé. Ehhez sok kis egységre van szükségem, és itt jönnek be a képbe: giant rat, skaven slave, rat swarm
  3. A közelharcot így elodázhatom addig, amíg a fő veszélyforrást eltakarítom, és már tudom kezelni a másodlagos veszélyforrást, nem utolsó sorban censer bearerek formályában. A következő legveszélyesebb ellenfelem a pánik és terror tesztek. Ehhez nem sok mindent tudok hozzátenni, 21-26 fős kockák, 6 fős giant ratok, generális közel legalább az 1ik jezzailhoz?és esetleg helyezkedés a felpakolásnál.

Nagyjából láthatjátok, hogy a seregem gerincét 1-2 doomwheel/HPA, 2 osztag jól felhizlalt jezzail,1-2 censer bearer, 2-3 slave, 3-4 giant rat, 1-2 swarm alkotja, amit a slotok engednek, és pontból is kijön.

Hero slotok általában 3 warlock, 2 lvl2, 1 lvl1.A felszerelésük 5 scroll és warp accumulator/6scroll.

(kínosan ügyeljünk a mágia védelemre, sérülékenyek vagyunk, és ha gunline ellen megyünk, a mageline támogatást süthetik a skacok?meg persze szarok a varázstárgyak)

Ahol eldől a csata 60%a: Deployment

Ebben a fázisban nyeregben vagyunk, és ezt ne felejtsük el éreztetni az ellefelünkel!

Mindig széles, laza nemtörődöm mosollyal helyezzük fel a giant rat osztagainkat, és ne felejtsük el kihangsúlyozni, hogy milyen röhejesen kevés pontba kerülnek, majd tanulmányozzuk generális társunk arckifejezését, miután ezt a giant rat akciót megismétled párszor, míg ő kénytelen vaktában felpakolni akár a komolyabb egységeit is, anélkül, hogy tudná mire számítson. Ha elfogyott a giant rat, jöhetnek a slavek! A technika ugyan az, mint a giant ratoknál! Jó esetben 6 egységetek fent van, figyeld meg mit tett fel, hová, képzeletben osztályozd az egységeit a veszélyességi skálán, és kezdj el gondolkozni, a jezzailoknak hol legyen a helye. A lényeg, hogy a károkozó részleged később kerüljön fel, mit az ellenséges kulcs osztagok, hogy maximalizálni tudd a hatásfokukat.

Arra figyelj, hogy nem te fogsz kezdeni nagy valószínűséggel, számolj ezzel a felállásnál. Defenzív pozíciókat igyekezz elfoglalni, próbálj 1 réteg egységet magad és a veszélyforrások között tartani.

Ahol tovább növelheted az esélyeidet: Movement

A mozgásaid a védelmed kulcsa, tanuld meg használni a giant rat és slave hordákat, nyugodt lélekkel told az ellenfél arcába, de úgy, hogy ha rohamoz, vagy el tudj menekülni, és ő nyitott pozicióban maradjon hogy szétlődd, vagy counter chargeal fenyegesd, vagy úgy, hogy a terepekbe kelljen üldöznie, vagy teljesen kiforduljon oldalát mutatva az egységeidnek?védekezz, ne engedj közelharcokat a játék korai szakaszában, koncentrálj a veszélyforrások kiiktatására, a másodlagosok késleltetésére.

Károkozás fázis: mágia és lövés

Primary target kiszedése, secondary targetekre ha jut egy kis energia, basztasd őket?lovagokból 2-t kell csak kiszedni, és jöhet az a pánikteszt! Mágia fázissal készíts elő, 2 kockából is kijön a villám, de ha van három, ne fukarkodj, ha a main targetre tudsz castolni, rajta, adj neki!

Close combat

Nem hazai pálya, de ha a megfelelő egységeid pozícióban voltak, a censer bearer/doomwheel/HPA szentháromság bármely eleme élvezettel megy be közelharcba, és megállja a helyét. Ezeken az egységeken kívül ha más is harcba keveredik, többnyire te húzod a rövidebbet, szvl vigyázz!

Remélem, érdekes/hasznos olvasmány volt, egyfajta gerincnek szántam ezt minden kedves patkány hittársamnak, és mint egy utószóként megjegyezném, hogy a fenti sorok az én véleményemet tükrözik, az én tapasztalataimon alapulnak, nem feltétlenül univerzális egyenletek, melyek a világot mozgatják!

A hatos legyen veletek!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.8/5 (12 votes cast)

  4 hozzászólás to “Skaven sereg HOWTO”

  1. Nagyon érdekes cikk ! 🙂

    Esetleg egy “hogy győzd le a skaveneket” cikket is kaphatnánk ? Csak mert mindenhonnan az jön hogy milyen legyőzhetetlenek. 😉

  2. Hogyan győzzük le cikk azért nehezebb, mert ahány skaven gamer, annyi féle sereg variáns létezik.Nagyon szerteágazó listákat láttam, itt-ott jól szerepelni.Amit általánosan el tudok mondani, az: haszáld ki a sereg gyengeségeit.Nagy repülő terror okozó dolgok, több lovasság, mint amit el tud terelni, pánikoltatni lövés/mágiával, és kellemetlen közelharcokba belekényszeríteni.Ami a skaven vonalakból feléd tör, azt kerüld, mert képes megverni, keresd, hogy hol van némi pont-koncentráció a seregben, hol gyenge az LD, többnyire számolhatsz a közelharcok győzelmével, és ezekből kalkulálható pániktesztek néha teljesen szétverhetik a skaven seregeket.A nagy unbreakable blokkokat olyan egységekkel támadd, ami jól páncélozottm és képes a 6os szívósságot keresztülütni, ha a nagy célpontokat esetleg ki tudod szedni távolról, félig már nyertél is.A skaven seregeknek többnyire idő kell, amíg megdolgozzák a fő csapásmérő erőidet, és neked ezt az időt nem szabad megadni…kb.

  3. Ez tényleg nagyon jó cikk, kedvem támadt a Skavenekhez. 🙂

  4. Hali!
    Tényleg jó cikk lett gratulálok! Nagyon tetszik a cikkbe vitt humor 😉 ( Persze ez a tartalomról is elmondható) Még erősen gondolkodok milyen sereget rakjak össze, mindenesetre megvárom a 8. kiadást.Úgy láttam az alapdobozban lesznek jó dolgok :). Remélem sok skavenekkel kapcsolatos cikket írsz még mert szívesen olvasnék még többet! A Szarvaspatkány őrizze utatok és ne szívjatok túl sok torzkövet mert megárthat! Üdv.: Ck

Sorry, the comment form is closed at this time.