aug 042011
 

Az előző cikkben írtak remélem azért meghozták a kedvet valakinek a játékhoz, annak minden negatív zöngéje ellenére is. Az írások elkészítése közben egyre nagyobb kedvem szottyant kipróbálni, de a szűkös időmbe most semmiképpen nem fog beleférni; lévén, hogy a svájci ETC-re (European Team Championship) gyúrok azon kevés alkalmakkor, amikor sikerül a terepasztal mellé lehuppannom.

A legutóbbi néhány ETC tesztjáték beszámolóját remélem sikerül elkészítenem még az ETC előtt, tehát lesznek csata ? (felemelem a jobb kezem mutatóujját, kis szünetet tartok, majd egy angolul beszélő öltönyös figura azt mondja: wait for it) ? leírások! (Dicső fanfárok zengik a hírét, hogy a csataleírásokra épülő blogon, kvázi 1 év elteltével, újra lesznek csataleírások).

Még mindig fúj?

Legutóbb nem sikerült a végére jutnom az új szabályoknak, de még tömören gyorsan vegyük át a lényeges dolgokat. Vannak ezek a Fulcrumok, amikből minél többed van, annál erősebben tudod elsütni az új, ún. kataklizma varázslatokat. Ezeket nem lehet csak dispell kockával dispellezni, és nincs totál power, csak dupla miscast. A mágia fázis elején a fluxuskondenzátor megpörren, és véletlenszerűen egy-egy mágiaiskola tápolódik. 4D6 a mágia szele, és ugye nem kell mondanom, hogy a sereged pontjainak 25% -áért hoztál varázstárgyakat és szörnyeket.

Nagyjából ennyi tömören a szabályok összefoglalása egyébként. Nézzük még mi maradt ki: az ún Cantrip. Nem tudom, miért hívják így, és miért kellett külön szedni, arról van szó, hogy minden (MINDEN) varázsló a játékban ismer 3 varázslatot, amit nem lehet velük elfelejtetni.

 Az egyik ilyen a Magic Duel, ami 3+ -on jön ki. Meglepő módon egy ellenséges varázslóra lehet rámondani (24?) aki egy Fulcrumon áll, és dob mindenki 2D6 ?tal. Aki nagyobb szintű az kap +1 ?et. Ezt hozzáadjuk a varázsló saját módosítatlan Ld-jéhez, és ha egyforma vagy a célpontnak kisebb a kapott összege, akkor bamm, el kell hagynia a Fulcrumot. (és kap egy S10 hitet ? már a fulcrum 3+ wardja nélkül). Sőt, a varázslatot elmondó ha nyert így, akkor elfoglalhatja a most felszabadult Fulcrumot. Ha viszont a varázslatot castoló elbukja ? hopp, nem történik semmi.

Remélem már érthető, hogy miért mondjuk azt, hogy az nyer, aki kezd? Én kezdek ? jó eséllyel legalább az egyik Fulcrumtól megszabadítalak, és el is foglalom mondjuk. Máris nyomhatom a Dominance szinten a varázslatokat, te pedig még talán Presence szinten sem.

A másik is mókás, ez is 3+ -os. Ha egy Fulcrumon állsz, akkor átteleportálhatod magad egy bármilyen másik SZABAD Fulcrumra. Ja, és így ki lehet jönni az assaultból ? mármint ha valaki be akarja venni a Fulcrumodat.

A harmadikat nem értem, hogy miért szülte ki a GW, de sebaj, ilyen is van. Szintén 3+ -on jön ki, és a Scroll of Binding szörnyekre lehet elmondani ? egyszerűen hazaküld egyet 24? ?en belül. Na jó, még dobni kell D6-tal, és a ?semmi-sem-történik? ?től kezdve ?eltűnik-a-szörny?-ig bezáróan minden jóság van D6-on. Olyan is van, hogy a legközelebbi egységnek ront neki a szörny, legyen az barát vagy ellenség.

Szóval, oké, hogy azért játszom a játékot, hogy hozhassak új szörnyeket, de azokat pikk-pakk csak úgy el lehessen tüntetni? Akkor minek? Na mindegy. Nálam egy kicsinykény ezek a Cantrip-ek betették a kaput.

Házi szabálynak tudom tanácsolni ezek elfelejtését, mert akkor a ?aki kezd nyer? szindróma egy PICIT mérséklődik.

És akkor még nincs vége, mert még mindig van egy varázslat, amit minden varázsló tud, igaz ez nem cantrip. (Mintha a törpék is tudnák a Cantripeket, ezért van így külön kiemelve, de ennek nem néztem utána, majd a törpe-fanok megmondják). Szóval a főmóka:

Seven Secret Sigil of Summoning: 25+ 75/150/300 pont értékben (Presence/Equlibrium/Dominance) bármilyen Monster vagy Unique egységet a seregkönyvből. Hangsúlyozok: bármilyen unique, bármilyen seregkönyvből. Tehát fogod, becuppantasz az orkjaid közé mondjuk Hidrát meg egy Apophas Herceget. De valószínűleg a 175 pontos hidrát fogod. Vagy a 205 pontos Hellcannont. Vagy nem tudom.

Első körben kezdek. Lelököm a varázslódat, és kicuppantok 300 pontnyi új egységet. Majd nem engedem vissza a varidat, mert elfoglaltam a Fulcrumot, és a köv körben is hozok +300 pontot. Stb…

Ami még hátra van

Nos, azt hiszem minden információ a birtokotokban van nagyjából, hogy eldöntsétek, hogy fogtok-e játszani ilyet valaha. A könyv többi részében a Kataklizma varázslatok vannak felsorolva, minden Lore-hoz, amiben teljes a kiegyensúlyozatlanság. Bár ezen nem lepődünk meg.

Nézegettem a közel 40 féle szörnyet, de meg kell mondjam, hogy úgy igazándiból egyiket sem akarom nyálcsorgatva a játékba hozni. (azon kívül, hogy jól néz ki.) Persze találunk 220 pontos Hidrát, Monsters&Handlers nélkül, de legalább van 4+ páncélja és Regenje. Ő még talán ér valamit. A legtöbb lény ugyanazt tudja, repül, terror, minimális különbségekkel, kvázi csak a neveikben térnek el.  Szerencsére van pár, aminek lehet venni egy 4+-os scally skin-t, ezek még érnek is valamit. Pl: Kiméra, Mantikor, Cockatrice.

Vannak mindenféle lények más seregkönyvekből, amik osztag szerűen is hozhatók: cold one-ok csak úgy natúr, hárpiák (11 pont), karnoszaurusz, sztegadon, unikornis, fehér oroszlán, dragon ogre, stb? persze mindegyik kevésbé jó, mint a seregkönyves, de a hárpia pl. favorit lehet. J Érdemes végignézni őket, az embernek néha kedve támad egyikkel-másikkal játszani. Van osztagba hozható Rhinox, sárkányok, és néhány spec karakter.

Egy kedvencem van, na. Itt még én is megtörtem. A Chaos War Mammoth. 500 pont, azaz 2000 pontból már hozható. 🙂 S10, T7, W10, speciális támadása van, és Monstereken kívül mindenkire thunderstompol, pl ogrékat is tapos. J Tipikusan szörnyirtó szörny. Bár modellem nincs hozzá, de mókás.

Sajnos a törpékre már nem jut időm és lehetőségem, a lényeg, hogy ők is tudnak kombózni, két külön oldal foglalja össze a szabályaikat.

Jó játékot!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

  One Response to “Storm of Magic – Badabummm, itt a vége”

Sorry, the comment form is closed at this time.